Det blev förlust med 2-1 (0-0) för Baif i dagens match mot Runsten-Möckleby IF. Viktiga poäng stod på spel och det såg bra ut när vi tog ledningen genom Viktor Martinsson med 0-1 i den 61 minuten. Men bara sekunder efter den följande avsparken släppte vi kvitteringsmålet 1-1. Och när sju minuter återstod av matchen kom ytterligare ett baklängesmål som betydde att vi lämnar Runvallen utan poäng.

Inte nog med R-M:s vinst, även bottenkollegan Persnäs tog tre poäng i en parallell match, vilket innebär att vi nu halkar ner under nedflyttningsstrecket. Många matcher återstår dock och mängder av poäng finns fortfarande att spela för. Men vi behöver hitta ett sätt att vända den negativa trenden. Låt oss börja på tisdag när vi tar emot Blomstermåla IK på Hagaborg. Kom igen Baif!