Baif fick se sig besegrade i eftermiddagens hemmamatch mot Kalmar AIK med 0-2 (0-1). Gästerna tog ledningen på straff i den 28:e matchminuten och utökade sedan i inledningen av den andra halvleken fram till 0-2 som stod sig matchtiden ut. Chans- och spelmässigt en jämn match, men där KAIK var mer kraftfulla och snabbare till att ta sig mot mål. I och med resultatet klättrar gästerna upp i serieledning, medan vi står kvar på tre poäng och nionde plats i tabellen.

Härnäst väntar årets första kommunderby när vi möter hittills obesegrade Gullabo-Gullaboås på Dackehed kommande fredag. Full satsning då på att spräcka deras nolla. Kom igen Baifen!