BAIF gnetade sig till en poäng borta mot Böda-Högby på lördagen. 2–2 (0–1) slutade matchen som svängde från ledning 0–1 till underläge 2–1 och slutligen 2–2. Detta var en match där vi spelade mycket på säkerhet och där ofta defensiven stod i första prioritet. Och det var just våra defensiva spelare, en ytterback och en mittback, som stod för målskyttet.

Första målet är klass. Tillbakaspel från Tommy Olsson, inlägg på ett tillslag från högerkanten av Hampus Brolin och avslutningsvis en kamikaze-aktion från Markus Lemon som inne i straffområdet vann sin duell och nickade in bollen i nät med kraft.

I andra halvlek vände matchen via två snabba hemmamål i den 59:e samt den 61:a minuten. Nu var ställningen 2–1. Men med mindre än tio minuter kvar att spela kvitterade vi matchen efter ett skott utifrån signerat ingen mindre än Kim Johansson. 2–2 slut!