Förlust, vinst, förlust, vinst – BAIF har blivit lite av ett varannanmatchslag. Idag inkasserade vi tre välbehövliga poäng efter seger 1-0 (1-0) i hemmamatchen mot Flygsfors-Gadderås IF. En stark start från vår sida gjorde att vi rättvist tog ledningen efter dryga tio minuter sedan Adam Johansson förvaltat en långboll i medvinden från målvakt Rasmus Olin. Efter vår starka matchinledning under den första kvarten jämnade sedan gästerna ut spelet , men inga fler mål föll under första 45.

Andra halvlek var inte helt olik den första, frånsett att det var en mer irriterad stämning på planen. Flera efterslängar och allmänt gnäll spelare emellan förryckte mycket av spelet. Vi har förutsättningar att kunna vara mer konstruktiva offensivt, men hade problem att få det att flyta. Defensiven var dock bättre och mycket tack vare kapten Tim Johansson lyckas vi hålla nollan matchen igenom. Segern innehär tre hopp upp i tabellen där vi nu har samma poäng som tvåan Flerohopp. Nästa lördag är det ny hemmamatch, den gången mot Vissefjärda GIF. Intressant!