Fyra raka förluster och minst lika många återbud inför matchen. På förhand hade det varit enkelt att börja hänga med huvudet och bara ge upp. Men istället fick vi se en av årets bästa prestationer, om inte DEN bästa. BAIF vann dagens möte mot försvarsstarka Flerohopps GoIF med 2-0 (1-0) efter en riktig laginsats där samtliga kämpade för varandra, från första till trettonde gubbe. Att vi stod för en bra första halvlek var ingen nyhet, men den stora skillnaden idag var att vi aldrig tappade initiativet eller greppet om matchen utan gjorde en helgjuten insats i samtliga 90 plus tillägg.

Dagens mål gjordes av Alexander Olsson samt Adam Nilsson. Sist men inte minst fick vi se två mycket fina inhopp från a-lagsdebutanterna Adel Abu Iseifan och Vincent Nylander.

Bergkvara AIF - Flerohopps GoIF, 2023-09-02