Det blev en ny 0-3-förlust för BAIF ikväll, den andra på fyra dagar. Denna gång på Ekvallen i derbyt mot Söderåkra AIK. Vi mötte ett inspirerat lag som redan efter sju minuter gick upp i ledning 1-0. Även om det spelmässigt var en jämn match under första så var hemmalaget starkare i närkamperna och vann de flesta dueller. Även chansmässigt knapp fördel SAIK.

Andra halvlek inleddes i ett högt tempot och vår bästa period i matchen var första kvarten av andra. Det var också under denna period som vi fick vår gyllene chans när vi tilldömdes straffspark med cirka halvtimmen kvar. Tyvärr missade vi, eller snarare, målvakten stod för en fin räddning och fortsatt 1-0 SAIK. Därefter var det godnatt för oss och inom loppet av tre minuter kunde hemmalaget sätta både 2-0 och 3-0 för att säkra segern med 20 minuter kvar att spela.

Förlusten var vår första på Ekvallen sedan den 1 maj år 2000, alltså sprack en över 23 år lång svit ikväll. Tungt så klart, men samtidigt fullt rättvist. Och nu finns det bara en väg – framåt! Härnäst Emmaboda IS på Hagaborg den 13 maj. Dags att hitta nätet då och börja plocka poäng på nytt. Kom igen BAIF!