Andra raka segern och tredje på de fyra senaste. Har det börjat vända för BAIF? Ikväll besegrades Ljungbyholms GoIF med 2–1 (2–0) på Hagaborg och återigen var det Adam Johansson som klev fram och levererade mål. Adam satte sitt tionde för säsongen när vi tog ledningen med 1–0 i den 16:e minuten. Vi dominerade matchbilden och gjorde även 2–0 innan halvtimmen var spelad, denna gång genom Emil Olsson. Och på den enda riktiga målchans som vi släppte till stod Rasmus Olin för en fin reflexräddning.

I andra halvlek fortsatte vi att föra spelet, och skapa chanser. Ett 3–0-mål hade punkterat matchen, men något sådant föll aldrig trots ett antal lägen. Istället gavs Ljungbyholm chansen att närma sig under sista tio när domaren dömde straff. Reduceringen 2–1 från elvameterspunkten var ett faktum och kom från egentligen ingenting. Slutet av matchen var oviss, men vi täppte igen och lyckas hålla undan tiden ut. Nu ska vårsäsongen i mål på söndag då vi reser till Rällavallen i Högsrum för att kämpa om tre nya pinnar.