BAIF lyckades vända underläge till seger och därmed ta andra vinsten på två matcher i Toyota Cup. Resultatet skrevs till 3-1 (0-1) efter tre raka mål i andra halvlek. En match som präglades av mycket kamp och duellspel, där vi stod upp bra i första halvlek, men utan att lyckas skapa några riktiga farligheter. Gästerna däremot förvaltade en av få chanser i halvlekens slutskede och gick till pausvila med en 1-0-ledning. Ett svårt utgångsläge för oss, inte minst med tanke på hur våra två inledande matcher har sett ut i andra halvlek.

Men idag vände det på flera sätt. Vi satte full fart från start och utdelningen kom två gånger om i tät följd mellan matchminut 50 och 55 och underläget var helt plötsligt ett överläge 2-1. Alexander Olsson målskytt gånger två. När sedan Markus Lemon prickade in 3-1 från långt håll kändes slutskedet tryggt och säkert. En imponerande andra halvlek som gör att vi nu skaffat oss ett riktigt fint utgångsläge i kampen om gruppsegern. Nästa helg väntar Rockneby IK på Hagaborg och en lika fin insats då som idag och chansen till förstaplatsen är god.