Så kom den då tillslut; segern. Efter fem raka matcher utan just det vann vi idag mot Persnäs AIF med 1–2 (0–1) på bortaplan. Vår första halvlek var helt okej, framförallt vår offensiv som skapade ett flertal heta målchanser med ett mål framåt under första 45 som resultat. I andra halvlek gick vi ned oss lite och släppte tidigt in kvitteringen till 1–1, något som vi gjort allt för ofta förr. Varför?

Men välförtjänt eller ej så var flytet för en gång skull på vår sida i denna match och när cirka fem minuter återstod klev Måns Nilsson fram och visade hur ett skott ska skjutas, 1–2 knallhårt från 20 meter. Underbart skönt och viktigt för lagmoralen inför avslutningen av serien. Ett litet smolk i glädjebägaren var att målvakt Gustav Åhnstrand klev av i paus efter att ha fått en smäll på knäet. Förhoppningsvis inget allvarligt så att vi snart får se dig tillbaka mellan stolparna. Krya på dig!