Årets första trepoängare kom idag i bortamatchen mot Högsrums FF. Den efterlängtade segern skrevs till 2–5 (0–3) efter en väl genomförd match. Hampus Brolin gav oss ledningen i den elfte minuten på ett långskott som via en tuva studsade in i mål. Viktigt med en bra start och även viktigt med en bra avslutning av halvleken för under sista fem utökade vi vår ledning två gånger om, först genom Carl Blomqvist och därefter genom Alexander Olsson.

Andra halvlek startade lite avvaktande, men samtligt stabilt bakåt. Vi ökade vår ledning till 0–4 nio minuter in i andra på ett självmål som Adam Johansson tvingade fram. Hemmalaget gjorde allt för att komma igen, och fick oss tillbakapressade mot slutet. Mängder av hörnor och inkast skapade oreda framför Viktor Sjöstrand i kassen. Högsrum fick också utdelning på ett av dessa med halvtimmen kvar att spela, 1–4. Men direkt därefter nickade Alexander Olsson in sitt andra för dagen och visade att vi inte tänkte vika ned oss så enkelt. Hemmalaget fastställde slutresultatet till 2–5 med sex minuter kvar av matchen.

Idag spelade vi mer som ett lag jämfört med senast, mer kompakt och tight och vi gav inte bort så stora ytor på mittfältet. Försvarsmässigt fortsätter det att se bra ut och anfallsmässigt gör vi årets bästa match. På torsdag väntar ny bortamatch på Öland, då mot serieledande Persnäs AIF.