På väg mot tredje raka krysset. 0–0 hemma mot Tvärskog och domare Stenberg har indikerat en minut i tilläggstid. Klockan visar 90:18, BAIF har bollen på mittplan i ett sista försök till anfall på högerkanten där det finns fina ytor. Passningen bryts av Tvärskogs vänsterback och istället snabb omställning tre mot två. Sekunder senare; friläge – baklängesmål 0–1. Klockan visar 90:34.

Fram till dess är det en jämn och ganska tillknäppt match med få vassa målchanser. Var det något lag som låg närmast ett ledningsmål så var det vi. Detta är trots allt en av våra bättre prestationer för året, där vi höll en jämn nivå under matchens nittio minuter. Synd då att denna match varade i nittioen.

En motvillig blick i tabellen visar att vi fortfarande parkerar på plats nio. Det är en lång väg till toppen (om man vill rocka).