Vi fortsätter att ta steg framåt, hålla tätt bakåt och plocka poäng. Kvällens seger mot Trekantens IF med 4–0 (1–0) innebar sjätte raka utan förlust och 16 av 18 inspelade poäng på dessa matcher. Hade vårsäsongen varit bättre så skulle vi nu varit med i toppkampen på allvar. Istället är våra chanser till topp tre minimala. Mycket om och men. Vi släpper det.

Ikväll stod vi för en av säsongens bättre halvlekar då vi under första 45 visade upp ett sprudlande anfallsspel. Anfall på anfall och inte sällan nyttjade vi våra ytterbackar Tommy Olsson och Markus Lemon som avverkade många löpmeter denna kväll. Det enda negativa var att vår ledning bara var med ett måls marginal, den borde varit betydligt större. Målskytt Nahom Weldu Habte i minut 24.

Efter pausvilan inledde gästerna bäst och första kvarten av andra var Trekantens bästa period i matchen. Men vi fredade vårt revir och tog snart tillbaka initiativet igen. Matchens sista 25 minuter tillhörde oss och nu kom också utdelningen efter alla skapade målchanser. Lite retroaktivt kan man säga. Först 2–0 genom Tommy Olsson, sedan 3–0 Linus Gunnarsson Petersson på målvaktsretur. Och så tillslut i den 80:e minuten genom Nahom som därmed gjorde sitt andra för kvällen och fastställde slutresultatet 4–0.

15 poäng kvar att spela om. Sju poäng upp till plats tre. Två kvarstående möten mot tabellettan respektive tabelltvåan. Som sagt; en minimal chans. Men trots allt en chans.