Årets första kryss är ett faktum. Matchen mot Vissefjärda GIF på ett som vanligt soligt Hagaborg slutade 1-1 (1-1) efter två mål i första halvleks slutskede. Det var vi som tog ledningen i den 41:a minuten, på nick efter hörna. Målskytt Viktor Martinsson. Gästerna svarade bara fyra minuter senare, 1-1 precis före pausvilan. Dessförinnan hade vi fått se ett Vissefjärda som spelade ut ordentligt under första 20-25 minuterna, och då fick vi knappt känna på bollen. Vi redde ut stormen och spelade sedan upp oss ordentligt och hoppar vi fram till andra halvlek så är det vi som tagit ett grepp om matchbilden. Tyvärr utan att förvalta de målchanser vi skapade. Vissefjärda stack upp och hade även de bud på ytterligare mål, men så blev inte fallet. 1-1 slutar matchen och kanske var det två missnöjda lag som lämnade planen denna eftermiddag.

Till sist vill vi rikta en eloge till vår målvakt Andreas Åhnstrand som ställer upp i Rasmus Olins frånvaro och vaktar vårt mål med den äran. Andreas kommer även stå i kommande två matcher före sommaruppehållet, nästa helg mot Örsjö IF och därefter mot G/G.