BAIF spräckte Söderåkra AIK:s förlustnolla och nu firar vi midsommar i dur. Kvällens derby på Ekvallen slutade med en sådan där härlig ”matchens-enda-mål-seger” 0–1 (0–1) efter en kämpainsats som vi ska vara stolta över. Och även om segern var knapp så var den likväl fullt rättvis. Målet gjorde vi i första halvlek genom Adam Johansson som, efter fint instick bakom backlinjen från Viktor Martinsson, rullade bollen under en utrusande målvakt och in i nät.

Efter paus tilltog matchens hetta, duellerna ökade och det blev mer derbylikt. Vi tog kampen bra och ikväll var det rödblått som var det hetare laget. SAIK skapade visserligen en riktigt vass kvitteringschans mot slutet. Men faktum var att vi borde ha avgjort matchen innan dess. Att ta vara på våra guldlägen är fortfarande något som vi måste bli bättre på. Just denna gång räckte det till tre poäng trots allt. Och i slutändan är de tre poängen allt vi behöver tänka på under hela midsommarhelgen. Otroligt skönt!