Sjunde raka utan förlust! Den fina sviten av förlustfria matcher fortsätter för BAIF. I dagens blåsiga hemmamatch mot Ljungbyholms GoIF blev det vinst med 1-0 (0-0) efter mål i den 64 minuten av Nahom Weldu Habte. Resultatet speglar inte bara hur denna matchen såg ut, utan även speglar den ganska väl hur hela vår säsongsinledning varit; väldigt lite insläppt bakåt och samtidigt inte många mål framåt. Dagens prestation är gedigen utan att glänsa. Vi fortsätter att täppa till bakåt och göra det svårt för motståndarna att komma till lägen. Merparten av spelet för vi på offensiv planhalva, och så har det även sett ut i stora delar av säsongsinledningen.

I en drömvärld hade vi skapat ännu fler målchanser och varit ännu vassare i de avgörande lägena. Men varför skulle vi behöva leva i en ”drömvärld” när vi leder serien med fem poängs marginal? En otroligt start på säsongen som nu fortsätter med match borta mot Trekantens IF nästa måndag. Därefter vänder serien med ytterligare en bortamatch innan det är dags för lite sommaruppehåll.