Det blev delad pott mellan Football Primetime FC och BAIF på fredagskvällen. 1–1 (0–1) slutade matchen efter att Carl Blomqvist gett oss ledningen på nick i första halvleks slutsekund och hemmalaget kvitterat i mitten av andra halvlek. Efter två raka förluster får vi åtminstone med oss en poäng. Men det är väldigt lätt att hålla sig för skratt om man har BAIF-sympatier, inte minst med tanke på att vi bränner en straff i slutskedet och på matchens sista spark, fem meter från mållinjen, är oerhört nära ett segermål.

Men om vi ändå ska försöka gjuta mod inför de avslutande fem matcherna så ser vi i tabellen att vi trots allt bara är tre poäng från en kvalplats. Och en seger i nästa veckas derby mot SAIK skulle göra att allt helt plötsligt ser mycket ljusare ut. Vi måste fortsätta jobba hårt och tro på det. Hoppet är det sista som överger oss!