Det blev en händelserik och dramatisk kväll på Hagaborg när BAIF och Böda-Högby drabbade samman. Händelserikt, men målsnålt. Resultatet skrevs till 1–1 (0–1) efter en svag första halvlek men en betydligt bättre andra från vår sida. Som helhet ett rättvist resultat.

Gästerna tog ledningen i den 25:e minuten, och vi hade problem i motvinden under första 45. I andra höjde vi oss ett snäpp och uppträdde med en betydligt större vilja och högre aggressivitet. Kvitteringsmålet gjorde vi redan sex minuter efter paus, signerat Adam Johansson. Chanser skapades åt båda håll under återstoden av matchen, men inga fler mål föll. Däremot drabbades vi av en utvisning med tolv minuter kvar att spela när vår mittback Tim Johansson fick syna det röda kortet. Domaren menade målchansutvisning, men var det så mycket målchans egentligen, 20 meter från mål? Jaja, ändå en behaglig vårkväll där vi bjöds på en fin lokalbollsmatch.