BAIF kammade noll i kvällens bortamatch mot Tvärskogs IF. Det blev förlust med 2–1 (1–0) i en match där hemmalaget sett över nittio minuter var det något bättre laget. Men vi gav aldrig upp och var nära en kvittering vid ett par tillfällen i slutet av matchen. Men förlusten grundades i första halvlek där vi gjorde en blek insats samtidigt som Tvärskog var både mer hungriga och taggade än oss, säkert lite revanschsugna efter premiärförlusten i förra veckan.

1–0-målet föll i den 17:e minuten, och stod sig in i pausvilan. Sedan hann knappt andra halvlek sparka igång innan vi åter fick hämta bollen ur nätet, 2–0 i den 46:e minuten. Som sagt så vi gjorde ett tappert försök att komma igen, men lyckades inte med mer än en reducering i minut 79 genom högerback Tommy Olsson. Vi kan bättre än så här och lär behöva visa det nästa fredag då derby mot G/G väntar.