Toppmötet mellan Söderåkra AIK och Bergkvara AIF slutade utan segrare och därmed två fortsatt obesegrade lag i division 6 Nybro. Kvällens match på Ekvallen slutade oavgjord 1-1 (0-1) i vad som får ses som ett rättvist resultat. Vi inledde matchen något försiktig och tafatt och hemmalaget Söderåkra var hetare i duellerna och matchbilden med mycket närkamper och duellspel var inget som gynnade oss. Slutet av halvleken dock något bättre från vår sida och vi tog också ledningen 0-1 fem minuter före pausvilan genom Adam Johansson.

Andra halvlek såg bättre ut, mycket tack vare att vi plockade fram och visade upp vår härliga lagmoral. Ändå åkte vi på ett kvitteringsmål cirka kvarten in i andra. Inte nog med det, vi fick även spela sista 25 med en man mindre sedan Meron Debesay dragit på sig två varningar. Baklängesmål, utvisning och de flesta domslut emot oss; ändå var BAIF det bästa laget under slutskedet av matchen. Totalt sett fördel oss spelmässigt, men sett till skapade chanser så får resultatet ses som rättvist i en typisk derbydrabbning.