BAIF tog i eftermiddags emot Ljungbyholms GoIF på Hagaborg i återstarten av serien. På förhand en match mellan två lag utan vinst, och så även efter matchens slut då resultatet stannade på 1–1 (1–0). Visserligen bara två matcher in i säsongen så ingen större fara på taket, men idag kändes det surt att inte kunna lämna med tre poäng. I första halvlek arbetade vi oss in i matchen ju längre tiden gick och innan paus tog vi rättvist ledningen genom Måns Nilsson som svarade för ett typiskt ”Måns-skott”; från distans hårt rakt upp i krysset. Utan tvekan matchens behållning.

I andra halvlek tappade vi orken och koncentrationen samtidigt som mycket gick emot oss. Inte minst när vi tvingades byta vår målvakt Victor Sjöstrand på grund av skada och ställa vår anfallare Adam Johannsson mellan stolparna. All heder till Adam för hans insats, men omgående kvitterade Ljungbyholm på ett skott som styrdes i mål via ett ben. Sista halvtimmen är inte mycket att skriva hem om, två trötta lag och mängder av slarviga beslut. Vi får helt enkelt nöja oss med en poäng denna dag och istället blicka framåt. Nu väntar fyra raka (!) bortamatcher innan vi återvänder till Hagaborg den 11 september.