Vår förhoppning om att kunna vända den fyra matcher långa vinstlösa trenden grusades rejält när vi ikväll mötte Högsrums FF på bortaplan. Istället blev det återigen förlust, denna gång en rejäl sådan, hela 6–3 (2–1) i baken. Hemmalaget hade hela tiden kommandot om matchen, och vi hängde inte alls med i första halvlek och hamnade tidigt i underläge 2–0. Vi fick dock en chans att ta oss in i matchen före paus när Alexander Olsson förvaltade sin straffspark säkert.

Men direkt i andra halvlek utökade Högsrum till 3–1, och så fortsatte det. Vi reducerade till 3–2, men släppte snabbt in 4–2. Sedan ännu en reducering till 4–3 men bara för att se ytterligare två baklängesmål till först 5–3 och tillslut 6–3. En rakt igenom svag insats från vår sida och svårt att sätta fingret på exakt var det felar. En stor del har säkert med självförtroende att göra och det finns inga genvägar för att ta sig ur en sådan negativ spiral. Men en sak är säker, förr eller senare vänder det. Kanske i nästa match mot Persnäs?