Motig försäsong, frågetecken kring formen och svår bortamatch på programmet. Men kanske passade det oss extra bra att få slå ur underläge. För seriepremiären på Dackehed mot Gullabo-Gullaboås slutade med seger 0-2 (0-2) efter mål av våra kantspringare Markus Lemon och Tommy Olsson. Båda målen föll under första halvleks sista tio minuter. En halvlek som skiftade fram och tillbaka med hemmalaget som något mer spelförande, men som siffrorna visar avslutade vi bäst.

Andra halvlek inleddes med en stolpträff för G-G och i det skedet var känslan att de var på väg att ta sig in i matchen på allvar igen. Men vi försvarade oss prickfritt och med tre centrala mittbackar och en mycket stabil Rasmus Olin därbakom höll vi ut hela vägen. En stor eloge till spelare och ledare för en kanoninsats och en drömstart på seriespelet. Nu tar vi sats mot hemmapremiären om nio dagar då seriefavoriterna Tvärskogs IF kommer till Hagaborg.