Ett nytt beslut har fattats av SmFF:s tävlingskommitté vilket innebär att vi även denna säsong kommer att spela en enkelserie. Med andra ord stryks vårsäsongens matcher och istället spelas höstens matcher som planerat. Dock med några justeringar enligt ursprungligt schema för att jämna ut fördelningen av hemma- och bortamatcher.

BAIF kommer spela seriepremiären hemma mot S:t Sigfrids IF, onsdagen den 30 juni. Sedan väntar ytterligare en match innan sommaruppehållet. Säsongens sista seriematch spelas söndagen den 26 september hemma mot Örsjö IF. Årets enda derby spelas mot Gullabo/Gullaboås den 1 september. Hela spelprogrammet hittar ni på sidan Matcher.

I och med att restriktionerna nu har lättat kommer vi att spela tre träningsmatcher före seriestarten. Första träningsmatchen spelas mot Söderåkra AIK kommande fredag den 4 juni klockan 19:00 på Hagaborg.