Säsongens femte förlust kom i dagens match mot Rockneby IK på Hagaborg. 3–6 (1–3) blev slutresultatet och det speglade matchen väl. Vi började riktigt svagt första tio med två tidiga baklängesmål. Och när 26 minuter var spelade så låg vi under med hela 0–3. Det dröjde en halvtimme innan vi ens kom in i matchen och då var det ju så klart för sent. Reduceringen av Alexander Olsson på straffspark gjorde att vi åtminstone rykte upp oss något, men sämre kunde det å andra sidan knappast bli.

Hur inleddes andra halvlek tror ni? Jo, med ännu ett baklängesmål, 1–4. Visserligen reducerade vi kort tid efteråt till 2–4, återigen genom seriens skytteligaledare Alexander Olsson (13 mål). Men gästerna utökade tio minuter senare vilket gjorde sista halvtimmen både avgjord och avslagen. Carl Blomqvist minskade underläget till 3–5 med tjugo minuter kvar, men Rockneby fick sista ordet och satte 3–6 i 85:e.

Låt oss glömma denna match nu direkt och ta ett ordentligt tag i veckan och fokusera på säsongsavslutningen borta mot Ljungbyholms GoIF kommande söndag.