Träningsmatcherna är över, låt serien börja! En vinst, en oavgjord och en förlust, så ser resultaten ut under försäsongen. Förlusten kom idag hemma mot Vissefjärda GIF som besegrade oss med 1–2 (0–0). En händelsefattig första halvlek, där vi var det spelförande laget, slutade mållöst. Halvleken kan sammanfattas med stabilt bakåt, svårt att skapa farligheter framåt.

I andra halvleks inledning fick vi utdelning omgående. Efter ett fint inlägg från höger signerat Tommy Olsson var Adam Johansson hetast i boxen och nickade in vårt ledningsmål, 1–0. Fortsatt stabilt bakåt och nu även fler chanser framåt, det såg bra ut här.

Men det skulle tyvärr inte hålla. Mot slutet av matchen tappade vi tempo och ork (?), enkla chanser släpptes till varav gästerna förvaltade den första bästa till 1–1. Som om det inte var tillräckligt; hastigt därefter och från nästan ingenstans kom även 1–2-målet som också blev matchens sista.

En annars helt okej försäsong slutade i moll, men det behöver inte betyda något negativt. Kanske snarare en väckarklocka att om tio dagar börjar serien och då vet vi vad som krävs av oss. Och vi vet att vi har det inom oss. Låt oss visa det då!