Hemmapremiären är avklarad och tyvärr slutade den inte som vi hade hoppats. Tvärskogs IF var ett nummer för stort idag och vann med klara 0-3 (0-2). Som befarat var det ett revanschsuget Tvärskog som ville visa att förlusten i premiären bara var en engångsföreteelse. Och det märktes framförallt i första halvlek då vi under stora delar var tillbakapressade.

I paus var ställningen 0-2 och en rejäl uppförsbacke för oss inför sista 45. Det blev visserligen bättre i andra, men ändå var det gästerna som gjorde halvlekens enda mål. 0-3 är ett resultat som speglade matchbilden väl, men ska vi ta med något positivt så var det att spelet såg bättre och bättre ut ju längre matchen led. Idag räckte det ingenstans, men kanske gör det det i nästa match. då SAIK borta väntar oss.