Det blev seger för BAIF i eftermiddagens hemmamatch mot Emmaboda IS. Siffrorna skrevs till 3-1 (2-0) i en match där vi inledde lite trevande och första halvlek var si och så. Men vi blixtrade till vid två tillfällen och två snygga mål av Adam Johansson såg till att vi ändå gick in i vilan med ledning 2-0.

Andra halvlek inleddes med att EIS reducerade till 2-1 och känslan var att matchen nu var på väg att svänga. Men vi hämtade oss snabbt och lyckades relativt enkelt (frånsett en ribbträff) freda vårt mål resten av matchen. Inte blev det sämre av att Alexander Olsson nickade in 3-1-målet med kvarten kvar. Ingen lysande match, men väl en stabil insats, lite samma som mot G/G i premiären. Fler gemensamma nämnare dessa matcher emellan: Tre poäng! I en jämn tabell klättrar vi nu upp på tredje plats. Härnäst reser vi till Flerohopp för match mot hittills obesegrade Flerohopps GoIF kommande lördag.