BAIF besegrade Möre BK med 2–1 (1–0) i en het och blåsig tillställning på Hagaborg i eftermiddags. Värmen gjorde att vi fick gå runt på många spelare under matchens gång, men vi höll ändå ihop spelet bra matchen igenom. Möre startade bäst, men vi tog över allt eftersom och inte helt orättvist gav Hampus Brolin oss ledningen med 1–0 efter en fin individuell prestation ungefär halvvägs in i första halvlek. Ett resultat som stod sig till pausvilan.

I andra halvlek mattades båda lagen logiskt nog. Men chanser fortsattes att skapas, inte minst efter inspel från kanterna eller via djupledsbollar på snabba forwards. Men vårt andra mål kom till på straff, eller rättare sagt en straffretur. Alexander Olsson satte bollen i nät först efter att målvakten räddat hans första skott från straffpunkten, 2–0.

Härefter var det inte långt från att trean också kom, men istället blev det tvärtom när gästerna reducerade till 2–1 med tjugo minuter kvar att spela. Slutskedet var ganska intetsägande och vår defensiv gjorde vad som krävdes för att hålla ut och segern skrevs till 2–1. Ännu ett kvitto på att vår spelidé och formation fungerar. Men ännu är det tidigt att dra några stora slutsatser. Nästa helg väntar sista träningsmatchen före premiären. Även den på Hagaborg, mot Vissefjärda GIF.