BAIF deltar i ”Strandens Dag” och jobbar för ett mål: en natur utan skräp. I samband med Run of Hope lördagen den 16 september ska vi städa ett område i Bergkvara, från Saltskär till Badudden, längs kustremsan. Vill du vara med och stötta oss som förening och hålla vårt samhälle rent skulle vi bli mycket glada! Vi samlas vid Skytteholmen klockan 12:00 och städningen pågår till cirka klockan 15:00.

Om Strandens Dag

Mer kuststädning väntar på Strandens Dag den 16 september i år. Då städar föreningar runtom i landet en strand nära sig, insjöstränder inkluderat. Fimpar, glasspapper, plastflaskor, trasiga solstolar och massor av annat skräp efter strandsäsongen kommer att plockas. Hundratals föreningar och lag, utspridda i alla delar av Sverige, vill hjälpa till. De vill bidra till skräpfria stränder och vattendrag.