Dags för tredje hemmamatchen på tio dagar, inte sedan augusti 2000 har BAIF haft lika tätt mellan tre hemmamatcher. På tisdag (7/5) hälsar vi Flerohopps GoIF välkomna till Hagaborg. Vi vet av erfarenhet sedan förra året att det är ett tight och kompakt försvarspel som väntar oss. Flerohopp släpper in få mål, ett snitt på ett per match förra säsongen. Vårt anfallspel har dock sett bra ut hittills och samtliga mål har gjorts av forwards. Det kommer vara viktigt att vi fortsätter med vårt snabba, rörliga och effektiva anfallsspel för att förlänga segersviten ytterligare. Avspark klockan 19:00.

Om det hittills varit tätt mellan hemmamatcherna så kommer det efter tisdagens match dröja fram till den 9 juni innan det är dags för nästa hemmamatch. Och det blir den enda hemmamatchen under perioden 8 maj fram till den 29 augusti. Så passa på att se ert BAIF äntra Hagaborg nu.

Adam Johansson, Alexander Olsson, Filimon Asmerom, Linus Gunnarsson Petersson, Markus Lemon, Melker Nyström, Nahom Weldu Habte, Rasmus Olin, Sigge Hammarstedt, Svante Nyström, Tim Johansson, Tommy Olsson, Viktor Martinsson, Ville Håkansson, Vincent Nylander samt William Olsson.

Stufvenäs Gästgiveri, TM Design & Installation, Dalskärs Sjökrog, Combit Data, Ederströms Skor, Johanssons Delikatesser

Foto: Mattis Andersson