Denna helg spelar vi på söndag (28/5) och det är hemmamatch som gäller, mot Flygsfors-Gadderås IF. Division 6 Nybro börjar gestalta sig och vi ser ett miniryck av Tvärskogs IF. Därbakom är det dock väldigt jämnt och varje poäng kommer betyda mycket för att nå åtminstone andraplatsen. Söndagens motståndare Flygsfors/Gadderås har på sina fyra inledande matcher samlat ihop sju poäng. En poäng mer än oss, trots en match mindre spelad. För vår del har det varit mycket upp och ner och senast föll vi i Flerohopp trots mängder av skapade målchanser. Effektiviteten saknades den gången, men samtidigt minns vi senaste hemmamatchen mot Emmaboda när vi var kliniska i avsluten. Vi behöver hitta tillbaka dit om vi ska kunna hänga med topplagen när serien nu rullar vidare. Avspark klockan 12:00 på Hagaborg.

Uttagen trupp:

Adam Johansson, Alexander Olsson, Emil Isaksson, Kim Johansson, Linus Gunnarsson Petersson, Markus Lemon, Måns Nilsson, Nahom Weldu Habte, Natnael Mebrahtu, Olle Nilsson, Rasmus Olin, Robert Karlsson, Svante Nyström, Tim Johansson, Tommy Olsson, Viktor Martinsson samt Ville Håkansson.

Tack till våra matchsponsorer!

Satser El, Tempo Bergkvara, Dalskärs Sjökrog, XL-BYGG JBM Lindbergs

Matchblad: