Snart midsommar och därefter väntar ett långt sommaruppehåll. Men först återstår en stor match för oss, på onsdag den 21 juni, när Gullabo-Gullaboås kommer på besök för kommunderby nummer tre för året, men det första på hemmaplan. G-G stötte vi på i seriepremiären och den gången blev det seger 0-2 på Dackehed och det är just dessa tre poäng som skiljer oss åt i den jämna tabellen. G-G ligger sjua med tio poäng, BAIF fyra med 13 poäng. Spänningen är på topp inför onsdag. Avspark klockan 19:00 på Hagaborg.

———

BAIF vill uppmärksamma ”Min bror Jesper” som är en insamling till Cancerfonden. Jesper är tränare i G-G och har nyligen drabbats av denna hemska sjukdom. I samband med matchen kommer vi att göra en insamling som vi skänker till detta viktiga ändamål.

För att komma till insamlingen och bidra så gå in på länken: Cancerfonden.se/insamlingar/min-bror-jesper. Varje gåva är livsviktig.

Adam Johansson, Adam Nilsson, Alexander Olsson, Andreas Åhnstrand, Kim Johansson, Linus Gunnarsson Petersson, Marcus Arwidson, Markus Lemon, Måns Nilsson, Nahom Weldu Habte, Olle Nilsson, Robert Karlsson, Svante Nyström, Tim Johansson, Tommy Olsson, Viktor Martinsson samt Ville Håkansson.

Verest, Silo design, Bergkvara Invest, Stufvenäs Gästgifveri, Spinova, Becka AB, ML Dykentreprenad