Seriespelet kan starta! På lördag den 8 augusti är det äntligen dags för BAIF att spela den första seriematchen på över tio månader. Vi tar emot Degerhamns IF, ett lag som gör comeback efter några års dvala.

Serien är förkortad i år och avgörs genom enkelmöten, totalt nio matcher. Vi kommer spela fyra hemmamatcher och fem bortamatcher. Båda derbymatcherna mot G/G och SAIK hemma på Hagaborg.

Sedan corona-uppehållets slut i mitten av juni har vi spelat tre träningmatcher mot division 5-motståndare med gott resultat. Vinst mot Läckeby GoIF (1–0) och AIK Atlas (2–0) samt oavgjort mot Hasslö GoIF (3–3).

Nu lägger vi träningsmatcherna bakom oss och koncentrerar oss fullt ut på seriespelet. Avspark på Hagaborg klockan 12:00.

OBS! Fortfarande tillåts tyvärr ingen publik. Vill ni stötta BAIF kan ni köpa en ”soffbiljett” där ni swishar valfri summa till 123 332 41 18. Det går också att köpa ett ”soffsäsongskort” för 200 kronor.

Motståndarna Degerhamns IF kommer att sända matchen live på webben via Min Fotboll. För att titta behöver du logga in och betala det pris som sändande förening har satt för matchen.

Klicka dig in på Degerhamns IF på Min Fotboll.

Vad kommer det kosta att titta på livesändningar och repriser?

För seniormatcher så betalar du för varje match du vill se, och det är sändande förening som sätter priset för matchen (Pay per view).

Så här funkar det för dig som tittare:

När du går in på en sändning som kräver betalning, tas du till din kontosida i Min Fotboll där du genomför ditt köp. Du betalar enkelt med hjälp av Swish, som till att börja med är den enda betalningsmetod som stöds. Vid köp av en seniormatch delas intäkten med den sändande föreningen.

Status för dina köp hittar du under fliken Konto på din profilsida i Min Fotboll. Du hittar enklast dit genom att trycka på din profilbild uppe till vänster på appens startsida, eller i huvudmenyn på webben.

Källa: https://aktiva.svenskfotboll.se/nyheter/2020/7/avgift-for-livestream/

Tack till våra matchsponsorer!

• Bergkvara Invest
  • Dalskärs Sjökrog
  • Guldbolaget
  • Gamla Ting
  • Lindbergs Bygg & Färg
  • Trelleborg Sealing Solution

Uttagen trupp:

Carl Blomqvist, Johan Blomqvist, Malte Johansson, Robert Karlsson, Adam Johansson, Alexander Olsson, Erik Davidsson, Gustav Åhnstrand, Hampus Brolin, Jonathan Axelsson, Linus Obermayr, Måns Nilsson, Nahom Weldu Habte, Nils Löfquist, Tommy Olsson samt William Olsson.