Planen var att BAIF i helgen skulle ha spelat säsongens första träningsmatch. Men så blir inte fallet. Smålands FF meddelar att alla träningsmatcher på seniornivå under elit inte kan genomföras på grund av rådande pandemi. Så här skriver man:

Utifrån gällande riktlinjer på grund av Corona samt diskussioner mellan distrikten och SvFF meddelar SmFF följande för perioden till och med den 7 mars.

• Träningsmatcher för lag på nivån under elit (division 1 damer och division 2 herrar och nedåt) ställs in. Riktlinjer för perioden efter 7 mars väntas komma den 5 mars.
  • Enstaka träningsmatcher får genomföras för spelare födda 2005 och senare, enligt tidigare riktlinjer.
  • SmFF planerar, liksom SvFF, för att seriestart ska kunna ske enligt tidsplan.