Premiären är avklarad och den slutade inte så som vi önskade. Förlust med 4–1 (1–1) på Fruskogsvallen mot Ljungbyholms GoIF efter fyra insläppta inom loppet av 22 minuter. Känslorna var bra inför matchen; vårsol, grönt gräs och förutsättningarna på topp. Och det såg bra ut även när domarna startat matchen. Vi tog en tidig ledning i minut tio genom Viktor Martinsson och bakåt gjorde vi det stabilt och säkert, precis som vi gjort mer eller mindre hela försäsongen igenom.

Men när klockan tickade upp mot 44 minuter kvitterade hemmalaget. Och två minuter in i andra tar de ledningen, 2–1. Två snabba baklängesmål på varsin sida av pausvilan. Och inte nog med detta, Ljungbyholm skulle utöka till 3–1 på straff och 4–1 kom i den 65:e minuten. En riktig mardrömsperiod som kostade oss allt vad en lyckad premiär heter. Ska vi ta med oss något positivt så var det att vi skapade mycket målchanser. Men detta var inte BAIF:s dag. Långt därifrån tyvärr.