Efter att Smålands Fotbollsförbund nu har uppdaterat sina riktlinjer kring tränings- och tävlingsmatcher så kommer matcher utan publik att tillåtas från och med söndagen den 14 juni. Beslutet är taget med utgångspunkt från Folkhälsomyndighetens besked och Svenska Fotbollförbundets beslut som i förra veckan gav klartecken för elitverksamhet att återuppta matcher samma datum (14/6).

För Bergkvara AIF:s del så innebär detta att vår b-lagsserie som var planerad att starta just den 14 juni kan spelas som planerat. Vår första match går av stapeln hemma mot Gullabo/Gullaboås B klockan 17.00 denna dag. Och som sagt notera att endast spelare, domare och funktionärer kan närvara. Ingen publik tillåts tillsvidare.

För a-lagets del så gäller fortfarande att seriespelet startar den 8 augusti då vi tar emot Degerhamns IF.

Den senaste informationen hittar ni på SmFF:s hemsida, klicka här.