Årets tre första poäng är i hamn. BAIF besegrade Högsrums FF med komfortabla 4–0 (2–0) i kvällens hemmapremiär på Hagaborg. Matchen inleddes snarlikt som senast med ett tidigt ledningsmål signerat Viktor Martinsson. Skillnaden denna gång var att vi även lyckades utöka till 2–0 strax därpå och det målet gav oss ett välbehövligt lugn som vi behöll resten av matchen. Tvåmålsledningen i paus var i underkant.

Trean skulle istället komma tidigt i andra halvlek när Adam Johansson skickade in bollen i nät från straffpunkten. Hans andra för kvällen. Gästerna från Öland orkade inte svara utan tröttnade alltmer ju längre matchen led. Själva fortsatte vi att mala på och utdelningen på vår offensiv skulle komma med tre minuter kvar. Denna gång var det pigge nyförvärvet Emil Olsson som placerade bollen stolpe in. 4–0 och slut.

Det går knappast att begära så mycket mer, utan resultatet speglar matchen väl. Nu riktar vi blicken mot kommande tisdag då derby borta mot obesegrade G/G väntar oss. Det lär bli en helt annan typ av matchbild mot ett lag i toppform. Men gör vi vårt jobb som idag så är chanserna goda.