Derbyförluster är aldrig roliga, men kvällen hemmaförlust mot Gullabo/Gullaboås svider av någon anledning extra mycket. För andra matchen i rad fick vi se oss besegrade med 1–2, och under denna ”halva” säsong kostar varje poängtapp dubbelt så mycket.

I första halvlek bjöd vi publiken på fint spel och bra rörlighet i alla lagdelar, men trots att vi dominerade bollinnehavet stort var det relativt jämnt i skapade målchanser, för att inte tala om resultatet där vi till och med låg under med 0–1 efter första 45 efter en fast situation. Inte helt logiskt, men sådan är fotbollen, det vet vi ju alla.

I andra halvlek tappade vi mycket av vårt momentum, samtidigt som gästerna fortsatte spela stabilt och gjorde det svårt för oss på vår offensiva sista tredjedel. Och än tyngre skulle det bli när G/G satte 0–2 med halvtimmen kvar att spela.

Precis som senast lyckades vi få in en reducering, men det räckte inte hela vägen. De farligaste chanserna skapade vi i slutminuterna, med bland annat en ribbtouch och en nick från nära håll.

Sammanfattningsvis så fortsätter vi att ha problem i straffområdena, både offensivt och defensivt, något som vi pratar mycket om. Kan vi bli bättre där så har vi en fin grund att fortsätta bygga på. Låt oss glömma detta snarast och komma igen i nästa veckas bortamatch. Då är det bara tre poäng som räknas!