BAIF fortsätter att plocka trepoängare. Ikväll kom den fjärde på fem försök när vi besegrade Emmaboda IS med 1-2 (0-1) på bortaplan. Men segern satt hårt åt. Första halvlek var okej, ingen höjdarhalvlek men vi var ändå det något bättre laget. Ledningsmålet genom Viktor Martinsson var både distinkt och rättvist.

Om första halvlek var okej så inleddes andra halvlek bättre. Vår bästa period i matchen var första kvarten av andra och en snygg nickskarv av Linus Gunnarsson Petersson i minut 56 på hörna betydde 0-2. Nu såg allt mycket ljust ut. Men sista halvtimmen kom att bli betydligt tuffare än vad vi förväntade oss.

Redan sju minuter efter vårt 0-2-mål, kom hemmalagets reducering på ett lågt distansskott, 1-2. Detta ändrade matchbilden totalt. Sista halvtimmen var i stora delar krampaktig, och vi fick inte alls igång vårt passningsspel som vi visade upp under halvlekens inledning. Vi slarvade i försvarspelet och hade inte vår siste utpost Rasmus Olin klivit fram och räddat oss vid ett par tillfällen så hade ledningen kunnat förvandlats till något annat. Ändå en styrkedemonstration av oss att återigen gå segrande ur kamper som dessa. Tre poäng är väl allt som räknas i slutänden, antar jag.