Det brukar inte ske några större förändringar efter att SmFF presenterat sitt första serieförslag. Men på grund av sena avhopp och lag som önskat flyttas ner så har det i år skett en hel del omkastningar och nya serieindelningar har därför tagits fram. Detta har påverkat BAIF mycket jämfört med det ursprungliga serieförslaget.

Istället för serie Kalmar/Öland har vi placerats i Nybro-serien bestående av nio lag. Tre av motståndarlagen ingick även i det första förslaget (Söderåkra AIK, Gullabo-Gullaboås och Tvärskogs IF), men nu tillkommer fem lag från Emmaboda- och Nybro-trakten. Aningen kortare resor och inspirerande med nya motståndarlag. Vi i BAIF är positiva till den nya serieindelningen och ser fram emot seriestarten i mitten av april.

Förslag Division 6 Nybro

• Bergkvara AIF
  • Emmaboda IS
  • Flerohopps GoIF
  • Flygsfors-Gadderås IF
  • Gullabo-Gullaboås
  • Söderåkra AIK
  • Tvärskogs IF
  • Vissefjärda GIF
  • Örsjö IF

Serieindelningarna kommer att fastställas på förbundets representantskapsmöte den 5 februari.