Det finns förluster och så finns det förluster. Om förlusten mot Tvärskog tillhör kategorin snöplig och tung så tillhör dagens förlust mot Mörbylånga kategorin odiskutabel. Serieledarna Mörbylånga visade varför man leder serien när de besegrade oss med 0–4 (0–1). Visst vi gjorde ingen bra insats och kan prestera betydligt bättre, men idag stötte vi på höstens hittills bästa motstånd och därför föll vi. Ändå relativt jämnt i första halvlek som gästerna vann med 0–1 efter ett sent mål. Nio minuter in i andra utökades ledningen till 0–2. Och det var strax härefter som vi fick vår bästa chans att göra match av saken. Men målvakten räddade friläget och istället rann det iväg mot slutet till både 0–3 och 0–4. Två tuffa matcher på mindre än fyra dygn lär kännas i benen kommande dagar. Skönt då att vi har en vecka på oss att ladda för Degerhamn borta som står på programmet kommande söndag.