BAIF föll i kvällens premiär hemma mot S:t Sigfrids IF, 0–3 (0–2) slutade matchen. Inget roligt resultat att inleda säsongen med, särskilt inte på hemmaplan. Ett relativt tidigt baklängesmål i matchminut 16 kostade mycket för oss. Vi repade oss aldrig riktigt efter det och släppte även in 0–2 i slutet av första.

I andra halvlek försökte vi få till en reducering. Vi förde spelet mestadels och slet hårt för att komma till farliga lägen nära mål, men vi mötte ett starkt försvar som gjorde det svårt för oss att lyckas. Det var inte mycket vi lyckades med faktiskt. Vi mötte ett lag som inte bara är starka bakåt, utan också vassa framåt. Med mindre än tio minuter kvar att spela åker vi på baklängesmål nummer tre, och där och då var det ridå.

Vi får slicka såren under sommaruppehållet som nu kommer. Det blir en lång väntan på chans till revansch som vi ges den 14 augusti då serien fortsätter med match mot Ljungbyholms GoIF. Bättre lycka då? Ja, om vi höjer oss.