Persnäs besegrade BAIF med 3–2 (1–2) i dagens match på Solvallen. Därmed säkrades deras serieseger, men det såg längre ut som att vi skulle sätta stopp för den planerade festen. Visserligen tog Persnäs en tidig ledning redan i den sjätte minuten på en hörna. Men laget verkade tagna av stundens allvar och gjorde inte någon av sina bättre insatser resten av första 45. Istället kunde vi vända till ledning 1–2 (målskyttar Nahom Weldu Habte och Alexander Olsson) innan domaren blåste för halvtidsvila.

I andra halvlek tappade vi övertaget vilket blivit lite av en ovana för oss under säsongen. Vi har haft problem att knyta ihop säcken och säkra segern. I stället fick vi se oss ifrånsprungna av ett hemmalag som satsade allt för att säkra seriesegern. Under andra halvleks mitt, med fyra minuters mellanrum, vändes resultatet till 3–2 Persnäs. Vi hade bud på kvittering, men det ville sig inte. Grattis PAIF till en välförtjänt serieseger som alltså säkrades med en omgång kvar att spela. Årets sista match spelas om en vecka mot Söderåkra AIK på Hagaborg.