För tillfället när man blickar ut genom fönstret och ser den vita marken kan det vara svårt att förstå att träningsmatcherna snart sparkar igång. För vår del spelas första träningsmatchen nu på fredag den 16 februari borta mot Jämjö GoIF (div 6). Hur ser då truppen ut inför säsongen?

Jämfört med ifjol så har en spelare lämnat (Emil Isaksson) och sju tillkommit vilket gjort både bredden och spetsen bättre. Vi tänkte lite kort presentera de nya (och en del nygamla) Baifarna som ni säkert kommer få se mer av in action på Hagaborg när våren väl är här.

Albin Petersson Lind (16 år), TNT/TUFF
Mittfältare. En riktig lagspelare med en härlig attityd. Tvekar aldrig att gå in i tuffa närkamper. Träningsvillig och har lätt för att ta instruktioner.

Bergkvara AIF, Emil OlaussonEmil Olausson (15 år), Jämjö GoIF
Målvakt. Kom till oss redan i höstas och har även hunnit med sin a-lagsdebut. En riktigt målvaktstalang med bra reflexer och fin högerfot.

Filimon Asmerom (25 år), Football Primetime FC
Mittfältare. Spelade i BAIF mellan år 2017-2019 och är nu tillbaka efter några säsonger i Nybro IF (division 3) och Football Primetime FC (division 5). Målfarlig!

Melker Nyström (17 år), TNT/TUFF
Mittfältare. Löpstark spelfördelare på mittfältet med fin teknik!

Meron Debesay (25 år), Football Primetime FC
Mittfältare. Duktig central defensiv spelare med bra fysik och hårt jobb. Har tidigare spelat för Edsbyns IF (division 3).

Sigge Hammarstedt (16 år), TNT/TUFF
Försvarare. Defensivt skicklig spelare med bra blick för spelet och fin uppspelsfot.

Bergkvara AIF - Simon Andreasson ny tränare i BAIFSimon Andreasson (28 år), Kalmar City BK
Tränare/försvarare. Spelande tränare som närmast kommer från Kalmar FF:s akademi där han tränat lag de senaste åren. Är även registrerad som spelare.