BAIF föll med uddamålet 2-3 (2-1) i eftermiddagens match mot Söderåkra AIK. Matchbilden under första halvlek såg annars bra ut idag och till skillnad från senast tog vi vara på chanserna genom att sätta två bollar i nät. Båda målen signerade Alexander Olsson. Visserligen stack gästerna emellan och skruvade in en hörna direkt i mål så 2-1 i halvtid och en bra insats från vår sida.

Men fotbollsmatcher varar som bekant i TVÅ gånger 45 och då räcker det inte med bara EN bra halvlek. I andra var det tyvärr inte mycket som stämde för vår del och SAIK visade upp bättre fart, bättre kämpaglöd och bättre spel. Vår knappa ledning förvandlades ganska hastigt till underläge 2-3. Närmast en kvittering kom vi när vi faktiskt gjorde 3-3, men domaren blåste av för hårt spel och målet således bortdömt. Vi skapade även ett litet tryck under de tre tilläggsminuterna, men turen och skickligheten var inte på vår sida.

Detta innebär tre raka förluster och dessutom förlust i tre av fyra derbyn i år. Visst har vi sett ljusare dagar, men vi får inte nedslås av detta utan fortsätta jobba på och hoppas på en trendbrytning mot Emmaboda i nästa match. Ge mig den matchen så fort som möjligt!