En motig säsong fick ett fint avslut. BAIF bortabesegrade Ljungbyholms GoIF med 1–3 (0–3) och vi slutar i och med detta resultat på en sjätteplats i tabellen. Missnöjet efter förra helgens prestation var stort och det visade sig klart och tydligt idag då vi kom till spel med en helt annan attityd och inställning. Vi skulle verkligen avsluta på bästa möjliga sätt, det var vi överens om. Och målen trillade in ett efter ett inledningsvis, det första redan efter tre minuter genom Adam Johansson. Alexander Olsson och Måns Nilsson utökade till 0–2 respektive 0–3 innan ens 30 minuter var spelade.

Men samtidigt vet vi att matcherna varar i 90 minuter och att vi haft svårt att hålla en jämn prestationsnivå under en hel match i år. Och när hemmalaget reducerade till 1–3 i början av andra så började man undra vart det skulle ta vägen. Men vi samlade oss snabbt och tillät aldrig Ljungbyholm komma närmare än så. Försvarsspelet var mycket bra, precis som mittfältet och anfallet. Inte minst spelet på kanterna där vi skapade mycket målchanser genom våra fina inlägg.

Vårt facit stannade på tre vinster, en oavgjord och fem förluster med en målskillnad på 25–22 och tio poäng. Alexander Olsson vann den interna skytteligan för andra året i rad med sina 14 mål, vilket också räckte till en delad skytteligatitel i serien. Nu konserverar vi vinnarkänslan under uppehållet och tar med oss den in i säsong 2021 som vi ser fram emot med tillförsikt.