BAIF besegrade Ljungbyholms GoIF med 2–1 (1–0) i första matchen av Toyota Cup. Matchen spelades på ett dimmigt Hagaborg och trots de svåra väderförhållandena stod vi för en stark första halvlek. Ledning i paus med 1–0 efter mål av Adam Johansson. I andra lättade dimman, och även om vi utökade ledningen efter dryga timmen (Henric Arvidsson) så var det stor skillnad på vår prestation i andra halvlek kontra första. Ljungbyholm tilläts skapa chans på chans och rättvist kom också deras 2–1-reducering i minut 88. Men det var för lite, för sent och vi kunde därmed gå segrande ur striden. En bra start på cupen som för vår del går vidare på söndag då vi möter Läckeby GoIF på bortaplan.

Värt att notera från kvällens match är att Kim Johansson tangerade Kent Johanssons klubbrekord i antal spelade matcher. Just nu står de på 760 matcher vardera. Inte illa!