BAIF avslutade säsongen med flaggan i topp. Söndagens derby på Hagaborg mot Söderåkra AIK slutade med hemmaseger 3–1 (2–1) efter två mål av Alexander Olsson och ett av Hampus Brolin. Men om vi ska vara ärliga så var första halvlek trevande från båda lagen, inte minst från vår sida. Mycket okoncentration i passningsspelet och i övrigt många felbeslut gjorde att vi inte alls kom upp i den standard vi önskat på förhand. Ändå ledde vi med 2–1 i paus. Det blev dock bättre i andra halvlek och redan sex minuter in satte vi det som senare skulle visa sig bli slutresultatet 3–1. Flera byten gjordes härefter och inhopparna bidrog till att vi inte bara kunde hålla samma nivå, utan även prestera ännu bättre mot slutet av matchen. Värt att notera är att Nahom Weldu Habte, som gjort en mycket fin säsong, låg bakom och assisterade till samtliga tre mål.

Dagens seger innebar att vi vann den högst inofficiella inbördes ”kommuntabellen” fem poäng före både G/G och SAIK. Dessutom klättrade vi i och med segern förbi Böda-Högby i tabellen och undvek en placering på nedre halvan. Det är dessa halmstrån vi får sträcka oss efter när säsongen har sett ut som den gjort, det vill säga mycket upp och ner. Tillslut blev det en sjätteplats; 20 matcher, nio vinster, tre kryss och åtta förluster. Målskillnad 51–33. Avslutningsvis tack till alla som stöttat oss under året, både i med- och motgång. Ni betyder mycket. Vi ses 2023!