Nuvarande coronarestriktioner fortsätter att gälla fram till den 17 maj och seriespelet kommer därmed på nytt att skjutas fram. Om inte restriktionerna lättat för matchspel senast den 22–23 maj spelas det enkelserier. Tillåts matchspel innan detta brytdatum spelas dubbelserier i alla senior- och juniorserier. Säsongen förlängs då in i oktober månad.

Innan Smålands FF tar ett slutgiltigt beslut gällande enkelmöten/dubbelmöten kommer information inhämtas dels från närliggande distrikt och genom utskick av en föreningsenkät under vecka 17. Därefter fattar SmFF beslut i frågan.

För BAIF:s del innebär detta att matcher inte kommer spelas före den 19 maj då vi enligt spelschemat möter Gullabo/Gullaboås. Men som alla förstår är det tveksamt om den går att genomföra.

Träningarna fortsätter däremot som vanligt med två pass per vecka, ombyte sker utomhus eller hemma.