Vi har idag glädjen att kunna presentera en ny huvudtränare i BAIF. Det blir 28-årige Simon Andreasson som tar över tränaransvaret för seniorfotbollen i BAIF efter Ulf ”Pie” Nilsson. -Jag ser fram emot säsongen med vårt höga presspel och kontroll över matcherna, säger Simon.

Han kommer ursprungligen från Borås, men är sedan 2016 bosatt i Kalmar och har ett förflutet inom Kalmar FF:s ungdomsakademi där han varit tränare under två år. Simon har även varit aktiv som spelare på lägre nivå i Västergötland och Småland och tanken är att han kommer kombinera rollen som tränare och spelare framöver.

Notera även att det finns en koppling mellan Simon och Bergkvara då han sedan i somras är ägare till ett fritidshus i byn. Vi säger varmt välkommen och stort lycka till!

Ledarstaben i övrigt kommer bestå av Niklas Knutsson och Marcus Arwidson som båda fortsätter ytterligare en säsong och kommer hjälpa Simon vid både träning och match. Även Robert Karlsson och Johan Blomqvist finns med i ledarstaben under 2024.

Sist men inte minst vill vi tacka ”Pie” för tiden som tränare där han med stort hjärta och engagemang ledde oss under två säsonger.